آباوب

آموزش پر کردن افزونه سئو به زبان ساده

پر کردن افزونه سئو یکی از مهمترین سئوالات بسیاری از کاربران است . در اینجا می خواهیم به زبان ساده روش پر کردن افزونه سئو را شرح دهیم .
روی تمام سایت هایی که در آباوب طراحی می شوند، آخرین نسخه افزونه یواست سئو (yoast seo) نصب میشود . یواست سئو قدرتمندترین و محبوبترین افزونه سئو وردپرس محسوب می شود .
یواست سئو یک چک لیست دارد که بصورت راهنما ، به کاربر نشان می دهد چه کاری انجام داده و چه مواردی را فراموش کرده و مثل یه دستیار به کمک شما می آید  . البته نباید با وسواش با آن برخورد کرد . کافی است مواردی که در ادامه ذکر می شود را رعایت کنید .

برای پر کردن افزونه سئو از کجا شروع کنیم ؟

در تصویر زیر مهمترین قسمت هایی که باید در افزونه پرشوند ، مشخص شده است . سایر بخش ها را اگر سئوالی داشتید در بخش دیدگاه مطرح نمایید  ولی برای کنجکاوی به تنظیمات افزونه دست نزنید .

نمای کلی افزونه سئو
نمای کلی افزونه سئو

کلمه‌ کلیدی کانونی

کلمه کلیدی یا عبارت کلیدی ،  موضوع اصلی مطلبی است که نوشته اید . مثلا در این تصویر موضوع اصلی بحث ” جلوگیری از هک wifi ” بوده است . یا مثلا همین متن که  می خوانید موضوعش “پر کردن افزونه سئو” است .

پیش نمایش گوگل (متا)

پیش نمایش گوگل ، همون توضیحی است که قبل از اینکه روی سایت در نتایج جستجو کلیک کنید ، می بینید . این پیش نمایش را توضیحات متا میگویند.
نحوه نوشتن توضیحات متا ، باعث میشود ببینده برای کلیک کردن روی ترغیب شده   و وارد سایت بشه . برای نوشتن توضیحات متا لازم است با بیان گویا و جلب توجه کننده به ببینده بفهمانید متنی که نوشته اید چه کمکی به خواننده می کند . در توضیحات متا باید 2 بار کلمه کلیدی تکرار شود. .
حالا به تصویر زیر دقت کن :

توضیحات متا کافی نیست
توضیحات متا کافی نیست

خط ناریجی نشون میدهد توضیحات کافی نیست و بهتر است  اضافه شود و وقتی توضیحات کامل شد آن خط شاخص سبز می شود . تا جاییکه خط سبز است و دوباره نارنجی نشود می توانید به تکمیل توضیحات ادامه دهید .

توضیحات متا تکمیله
توضیحات متا تکمیله

توضیحات متا باید برای هر متن ، متناسب با محتوی همون متن باشه و نمیشه یک توضیح ثابت را برای همه مطالب سایت کپی کرد.

آنالیز سئو

این بخش جای خالی برای پرکردن ندارد ولی همونطور که از اسمش پیداشت مطلب را از نظر سئو ، آنالیز کرده و یادآور می شودچه مواردی را انجام شده  و یا از قلم افتاده .
مواردی که تکمیل است با رنگ سبز مشخص و در صورت نقص یا عدم وجود با رنگ های نارنجی و قرمز مشخص می شوند.
حالا به تصویز پایین دقت کنید :

آنالیز سئو
آنالیز سئو

پرکردن افزون سئو در 10 گام

1. تعداد کلمات متن حداقل باید 300 کلمه باشد , 600 کلمه خوب و 900 کلمه عالی است . البته محدودیتی در تعداد کلمات وجود ندارد.
2. اگر در متن موضوع یا عبارتی وجود دارد که قبلا در موردش مطلبی مشابه یا مرتبط در سایت ارسال کرده اید ، آن عبارات را به مطلب مورد نظر لینک کنید به این کار ساخت لینک داخلی می گویند . هر متن حداقل 1 لینک داخلی نیاز دارد.
3. اگر در متن عبارات و اصطلاحی جدید وجود داره که نمی خواهید در موردش مفصل بحث کنید و فقط در حد اشاره است ، این کلمه را با سایتی معتبر ، غیر سایت خودتان لینک کنید .(لینک خارجی) . همینطور وقتی مطلبی را از سایتی ترجمه می کنید بهتر است در انتهای متن بنویسید ” منبع” و لینکش کنید به آن سایت اصلی .

4. هر متن ، باید حداقل یک تصویر مناسب داشته باشد . روش کاهش حجم عکس و آموزش قرار دادن عکس در متن را قبلا توضیح دادیم . ( دقت کنید همین مورد 4 ، به دو مطلب قبلی سایت لینک داده و لینک داخلی ساختیم)

5. اولین پاراگراف متن ، باید طوری نوشته شود که کاربر با خواندن دو سه خط اول متوجه شود قرار است درباره چه موضوعی بحث شود . بنابراین موضوع بحث یا همان عبارات کلیدی را حتما در پاراگراف اول بیاورید . ( این متن با چه عبارتی  شروع شده ؟ عبارت کلیدی موضوع را در خط اول آورده شده)

6. متن را پاراگراف بندی کند و برای هر پاراگراف یک تیتر ( head یا h )  قرار دهید . در اولین تیتر ، عبارت یا کلمه کلیدی را ذکر کنید .
7. و حالا رسیده ایم به تنظیمات سئو : عبارت یا کلمه کلیدی را در جای خودش قرار دهید .

8. توضیحات متا را به ترتیبی به توضیح داده شده ، بنویسید .
9 . انتخاب دسته بندی مطلب ، برچسب و قراردادن تصویر شاخص فراموش نشود .

10. یک عنوان مناسب برای مطلبت در کادر عنوان مطلب بنویسید . عنوان باید شامل عبارات یا کلمه کلیدی باشد و باز بهتراست عنوان با کلمه کلیدی شروع  شود . وقتی عنوان را بنویسید پیوند یکتا و نامک بطور خودکار پر می شوند .

افزونه های سئو ، بر اساس الگوریتم ها و یک نوع هوش مصنوعی کار می کنند . بنابراین خطا هم دارند . گاهی همه موارد را در متن رعایت می کنید ولی باز چراغ افزونه نارنجی است ! متن خوب باید  شرایطی را که ذکر شد داشته باشد . نگران رنگ چراغ نباشید فقط اصول و قواعد متن را رعایت کنید و خیالتان راحت باشد

0 تا 100 راه اندازی کسب و کار اینترنتی ، طراحی سایت ، سئو سایت و کسب درآمد

از 9 صبح تا 22 شب ، پاسخگو هستم . ( تماس - تلگرام )

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *